O Przedszkolu
Przedszkole „Delfinek” jest przedszkolem niepublicznym, prowadzonym i zarządzanym przez osobę prywatną w centralnej lokalizacji na gdańskim Chełmie przy ul. Jabłońskiego 28.
Organem nadzorującym jest Pomorskie Kuratorium Oświaty.
Praca wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza prowadzona jest przez wykwalifikowanych nauczycieli na podstawie Programu Wychowania Przedszkolnego zatwierdzonego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej w oparciu o nową podstawę programową.
Organizację pracy grupy wiekowej w ciągu dnia określa ramowy rozkład dnia, uwzględniający wymogi zdrowia i higieny pracy, oraz oczekiwań rodziców.
Przedszkole pracuje w godzinach od 6.45 do 17.00 w dni robocze.
Cele i zadania
Przedszkole realizuje cele i zadania wynikające z podstawy programowej wychowania przedszkolnego, koncentrując się na:
- wspomaganiu i ukierunowywaniu indywidualnego rozwoju dzieci, zgodnie z ich możliwościami,
- udzielaniu dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
- umożliwianiu dzieciom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej,
- sprawowaniu opieki nad dziećmi odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości przedszkola,
- wspomaganiu rodziny poprzez współdziałanie z nią w wychowywaniu dzieci,
Wynikające z powyższych celów zadania przedszkole realizuje w ramach następującychobszarów edukacyjnych:
- poznanie i rozumienie siebie oraz świata
- nabywanie umiejętności poprzez działanie
- odnajdywanie swojego miejsca w grupie rówieśniczej
- budowanie systemu wartości
Celem wychowania przedszkolnego jest:
1. Wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi, w relacjach ze środowiskiem społeczno-kulturowym i przyrodniczym.
2. Poprawa relacji zarówno między nauczycielami wychowankami, jak również pomiędzy wychowankami:
- zmniejszenie częstotliwości niepożądanych zachowań u dzieci
- redukcję i eliminację zachowań agresywnych
- kulturalną wymianę poglądów
- uczenie miłości i empatii
- integrację zespołu przedszkolnego
3. Rozwijanie, doskonalenie i wzbogacenie osobowości dziecka w szerokim kontekście naturalnego działania z uwzględnieniem podstaw wiedzy o społeczeństwie, przyrodzie, technice i sztuce.
4. Rozwijanie zainteresowań i postaw twórczych wychowanków.